Μια ανάγνωση των προηγουμένων αναρτήσεων, εύκολα δείχνει πως
έχει ασκηθεί κριτική στην πλειοψηφία των κομμάτων. Από Σύριζα, ΚΚΕ μέχρι Χρυσή
Αυγή και ΑΝΕΛ, μεταξύ άλλων. Επιβάλλεται να τονιστεί ότι όλα τα κόμματα, είναι
απαράδεκτα, αναποτελεσματικά, με βραχυπρόθεσμους στόχους (συνεπώς άσχετα με την
ουσία της πολιτικής).
Το άρθρο αυτό θα ασχοληθεί με την ΝΔ, που όπως φαίνεται θα
είναι η επόμενη κυβέρνηση. Οπότε, το κύριο θέμα είναι η ΝΔ του Κυριάκου
Μητσοτάκη. Θα υπάρξει έμφαση στις απόψεις του Γιανναρά, ενώ στην
συνέχεια, θα εξεταστεί εάν ισχύουν.
Πρωτού προχωρήσει όμως η ανάλυση, χρειάζεται να γίνει η υπενθύμιση, ότι ήδη γράφτηκε
ολόκληρο άρθρο με βασική θέση, ότι η ιδεολογία, ουσιαστικά δεν παίζει ρόλο. Το
ζητούμενο είναι οι ρεαλιστικές προκλήσεις του περιβάλλοντος. Παρόλαυτα, επειδή
η ΝΔ, όπως κάθε κόμμα, παρουσιάζεται ως ‘ιδεολογικό’, θα γίνουν αναφορές και σε
αυτόν τον τομέα, έχοντας πάντα υπόψιν το γεγονός, ότι οποιαδήποτε ιδεολογική
χροιά παραμορφώνει την ουσιαστική πολιτική.
Είναι γνωστό ότι η ΝΔ, γενικά στηρίζονταν από τους πιο
‘συντηρητικούς’ ψηφοφόρους της χώρας. Στρατιωτικοί με εθνικό φρόνημα, απλοί
πολίτες πατριώτες, μεταξύ άλλων, ψήφιζαν ΝΔ (Βακαλόπουλος, 2005). Φυσικά,
σκοπός ήταν μια θέση στο δημόσιο, μια εξυπηρέτηση, γενικά μια έκφραση του
πελατειακού κράτους. Η μακροπρόθεσμη στήριξη αυτής της μερίδας, είναι πλέον
παρελθόν, μετά την ανάληψη της Προεδρίας από τον Μητσοτάκη. Μπορεί να τον
ψηφίσει ένα μικρό ποσοστό από αυτούς στιγμιαία (όπως έγινε στις ευρωεκλογές),
αλλά θα απογοητευτούν πλήρως στην πορεία.
Οι Απόψεις του Γιανναρά
Ήδη ο Χρηστος Γιανναράς, έχει αναφερθεί στην πλήρη απουσία
ιδεολογίας της ΝΔ από την ίδρυση της. Λέει, ότι η ΝΔ ιδρύθηκε από τον
Κωνσταντίνο Καραμανλή, όχι για ιδεολογικούς λόγους, αλλά για να υλοποιήσει τις
πολιτικές του επιθυμίες (1). Όταν αργότερα ο Ανδρέας Παπανδρέου κατάλαβε την
ψυχοσύνθεση του νεοέλληνα, με αποτέλεσμα να τον παραπλανήσει πλήρως, εξελέγει
με ποσοστό περίπου 48%, δηλαδή ανώτερο από το άθροισμα της ΝΔ και του ΚΚΕ
(τρίτο κόμμα τότε).
Εξίσου μεγάλο ποσοστό πήρε και στις εκλογές του 1985. Αυτά
τα πραγματικά μεγάλα ποσοστά, απουσιάζουν από την μνήμη των σύγχρονων ανόητων,
που μιλάνε για ‘μεγάλη νίκη του Μητσοτάκη’, απέναντι σε έναν
γελοίο αντίπαλο.
Πως αντέδρασε η ΝΔ απέναντι στην ήττα από τον Ανδρέα
Παπανδρέου; Όπως τονίζει ο Γιανναράς, το μόνο που έκανε πάντα η ΝΔ, είναι να
αντιγράφει την αντιπολίτευση (2). Τονίζει ότι η ΝΔ, όπως όλα τα κόμματα, χρησιμοποιούν τον
ιστορικό υλισμό του Μαρξ (3).
Πράγματι, η ΝΔ μιλάει για ‘μεσαία τάξη’, ‘εργατικό δίκαιο’, μεταξύ πλήθος άλλων
μαρξιστικών ορολογιών. Όπως και ο Μαρξ, θέτει ως ύψιστη προτεραιότητα και ως
μοναδικό νόημα, αποκλειστικά και μόνο την
οικονομία. Άρα, αγνοεί τα πραγματικά προβλήματα. Ο Μητσοτάκης παρουσιάζεται
ότι είναι κοντά στον ‘λαό’, στον ‘εργάτη’, στους ‘απλούς πολίτες’,
αντιγράφοντας πλήρως την Μαρξιστική ορολογία και τον Τσίπρα.
Ας μιλήσει ο Γιανναράς:
Αυτό το κόμμα, η «Νέα
Δημοκρατία», έχει περιέλθει, εδώ και χρόνια, σε πλήρη πολιτική ανυπαρξία. Δεν
έχει πρόταση δική του για την ελληνική κοινωνία, δεν έχει πολιτική ραχοκοκαλιά.
Οσες φορές κυβέρνησε, η πολιτική του ήταν αποκλειστικά διαχειριστική και η
διαχείριση απέβλεπε μόνο στην επανεκλογή του. Οχι στην κοινωνία και στα
προβλήματά της………
Σαράντα χρόνια τώρα αυτό το
κόμμα πιθηκίζει τους αντιπάλους του, τρέχει πίσω από τα «προοδευτικά» καμώματα
του Ανδρέα και του Κουτσόγιωργα, τις Σημιτικές στατιστικές πλαστογραφήσεις της
«ανάπτυξης», τις μηδενιστικές πιρουέτες του λάιτ «ευρωκομμουνισμού». Κατάφωρο
το σύνδρομο της επαρχιωτικής μειονεξίας…..
Πάγκοινη η πρόβλεψη «πως
ο Εφιάλτης θα φανεί στο τέλος κ’ οι Μήδοι επιτέλους θα διαβούνε». Ο Μεϊμαράκης,
ο Αδωνις, ο Τζιτζικώστας, ο Κυριάκος είναι η νομοτέλεια της παρακμής. Δεν
γράφεται όμως με αυτούς η Ιστορία, δεν προχωράνε οι άνθρωποι με αυτωνών τα
βήματα στην ελευθερία από το ένστικτο, από τη ζούγκλα. Τον δρόμο μάς δείχνουν
πάντοτε οι «ποτέ από το χρέος μη κινούντες... πάντοτε την αλήθειαν ομιλούντες,
πλην χωρίς μίσος για τους ψευδομένους» (4).
Τέλος, η άποψη του Γιανναρά για τον Μητσοτάκη:
…σε κάθε φράση του οι τρεις
ή τέσσερεις λέξεις του είναι εγώ…εγώ…εγώ. Αυτό λέγεται εγωπάθεια και είναι
ψυχική νόσος…δεν έχει καν επίγνωση στοιχειώδους αξιοπρέπειας ότι ηγείται μιας
συλλογικότητας…είναι τόσο φθηνιάρικο…τόσο παιδαριώδες…ένα παιδάκι….᾽ (5).
Το Όνομα
Ισχύουν όλα αυτά; Καταρχάς, το όνομα. Είναι φανερό ότι δεν
υπήρχε έμπνευση.
Η μοναδική ανάλυση που μπορεί να γίνει σε αυτό το όνομα,
είναι ότι δημιουργήθηκε (σίγουρα ασυνείδητα) μέσω του απαγωγικού λογισμού. Η
λογική, ορίζει ότι η απαγωγή, βασίζεται σε μια πρόχειρη παρατήρηση (π.χ. στην
ανάγνωση των δύο αυτών λέξεων), εξάγωντας μέσω αυτών το πιο απλουστευμένο
συμπέρασμα (Καντ, 2016). Η απαγωγή είναι η πιο αδύνατη μέθοδος, σε αντίθεση με
την επαγωγή και την αφαίρεση. Τα απαγωγικά συμπεράσματα, είναι πρόχειρες
υποθέσεις, αφήνουν αμφιβολίες και ουσιαστικά δεν έχουν υψηλή εγκυρότητα διότι
από τις προκείμενες τους, δεν προκύπτει αναγκαίος
νέος συλλογισμός, ή έγκυρο εμπειρικό αποτέλεσμα (Αριστοτέλης, 1994). Γι’αυτό το
λόγο, τα πειράματα και γενικά η έρευνα, βασίζονται κυρίως σε επαγωγική ή
αφαιρετική προσέγγιση (Adler & Rips, 2008; Bibel, 2002; Evans, 2015).
Άρα, η λέξη ‘Νέα’ παραπέμπει
σε μια μορφή φανταστικής ποιότητας. Από μόνη της, η λέξη ‘Νέα’ δεν σημαίνει τίποτα θετικό, τίποτα ‘προοδευτικό’, ούτε καν
κάτι πρακτικό. Ακριβώς τα ίδια ισχύουν και για την αφηρημένη λέξη ‘Δημοκρατία΄.
Έτσι, το όνομα ΝΔ δεν έχει καμία ιδεολογική χροιά, καμία
οικονομική προσέγγιση, είναι από μόνο του ένα αστείο, όπως όλα τα υπόλοιπα. Τι
ακριβώς σημαίνει η ριζοσπαστική αριστερά
του Σύριζα, ενώ η ΕΣΣΔ έχει διαλυθεί εδώ και τριάντα χρόνια; Τι σημαίνει Ανεξάρτητοι Έλληνες; Ανεξαρτησία από τι;
Πως; Και πάνω απ’όλα, ως προς τι;
Υπάρχει ουσία στην λέξη αλλαγή στο
‘κίνημα’ της ‘σοσιαλίστριας’ Γεννηματά; Σε αυτή την γελοία κατηγορία εντάσσεται
και το όνομα της ΝΔ.
Η Σημερινή Κατάσταση
Μετά την μικρή νίκη
της ΝΔ στις Ευρωεκλογές, ο Μητσοτάκης επισκέφθηκε τις Βρυξέλλες, και έκανε την
παρακάτω δήλωση (θα υπογραμμιστούν τα βασικά στοιχεία του λόγου):
On Sunday, Greece took a
first important step towards a big political change, and we proved that
we can defeat the forces of extremism, the forces of populism, by focusing
on the issues Greeks care about the most: how to attract investments, how to
create jobs, how to reduce taxes, how to make Greeks feel safe again in
their neighbourhoods. And as we move towards a national election, we will work
very hard to convince the Greek people that we deserve their trust, and there
is no reason or whatsoever to change our strategy, after 4 very difficult
years Greeks deserve the truth, they deserve a realistic solution to
improve their lives, and I’m sure that we...will be able to
deliver (6).
Ας αναλυθεί πρώτα, το ‘focusing
on the issues Greeks care about the most: how to attract investments, how to
create jobs, how to reduce taxes’.
Άραγε, οι Έλληνες της Θράκης όπου σάρωσε το μουσουλμανικό
κόμμα, έχουν ως προτεραιότητα τις επενδύσεις και την μείωση των φόρων; Ή μήπως
το αν θα τους καταπιούν οι μουσουλμάνοι και αν θα ανήκουν στο Ελληνικό κράτος
τα επόμενα χρόνια; Είναι φανερό ότι ο Μητσοτάκης είναι εκτός τόπου και χρόνου
και γελοιοποιείται πλήρως από μόνος του.
Όμως, ακόμα πιο επικίνδυνη είναι η άποψη του Μητσοτάκη για
το πρόβλημα της Θράκης. Σε πρόσφατη συνέντευξη του, δήλωσε, ότι στην Θράκη,
πρέπει να διδάσκονται τα Τουρκικά από το νηπιαγωγείο, έτσι ώστε να υπάρχει
δίγλωσση παιδεία (7).
Είναι φανερό ότι το ζήτημα ξεφεύγει από τα επίπεδα της
τρέλας. Δηλαδή, αντί να ενισχύσει την Ελληνική γλώσσα και τον πολιτισμό, σε
έναν πληθυσμό που δέχεται τρομερές πιέσεις από την Τουρκία, ή έστω, αντί να
κλείσει το Τουρκικό προξενείο στην Κομοτηνή, ο ‘κεντροδεξιός’ Μητσοτάκης
σχεδιάζει να μαθαίνουν την Τουρκική από το νηπιαγωγείο. Παρόμοιες προτάσεις θα
ακουστούν και στο μέλλον από την ΝΔ για την γλώσσα των Σκοπίων. Εννοείται ότι ο
Σύριζα συμφωνεί πλήρως με αυτή την θέση, όπως και σε κάθε ουσιαστικό παράγοντα.
Όσον αφορά τους Έλληνες στην Μακεδονία, άραγε ενδιαφέρονται
για την μείωση των φόρων, την ανάπτυξη και την οικονομία; Ή εάν θα χάσουν την
ταυτότητα τους τα επόμενα χρόνια; Προφανώς, δεν γίνεται αναφορά στον ηλίθιο
πληθυσμό της Θεσσαλονίκης, που πρόσφατα εξέλεξε Δήμαρχο με
βάση την ομάδα και τον οπαδισμό. Η αναφορά γίνεται κυρίως για τις περιοχές
της Μακεδονίας που δεν έχουν εκφυλιστεί από τον ρυθμό των μεγαλουπόλεων.
Ο ίδιος ο Μητσοτάκης, έχει δεσμευτεί πως θα ‘τηρήσει’ την
γελοιότητα που υπέγραψε ο Σύριζα στις Πρέσπες. Συνεπώς, δεν παρουσιάζουν καμία
απολύτως διαφορά στο θεμελιώδες αυτό ζήτημα. Πέρα από κάποια αρχικά παραπονάκια
της ΝΔ, για να προσελκύσει πιο συντηρητικούς ψηφοφόρους που δεν ήταν πρόθυμοι
να ψηφίσουν Χρυσή Αυγή ή ΑΝΕΛ, η ΝΔ θα εφαρμόσει την ταπείνωση που υπέγραψε ο
Σύριζα.
Μάλιστα, υπεύθυνος για την εξωτερική πολιτική είναι ο
Κουμουτσάκος, που έχει κάνει και σχετικές σπουδές (Πολιτικές Επιστήμες και Διπλωματία).
Το επιχείρημα του για την ‘τήρηση’ της ‘συμφωνίας’, ήταν το εξής:
‘Η Ελλάδα προτάσει τον
σεβασμό του Διεθνές Δικαίου και των Διεθνών Συνθηκών. Η Ελλάδα δεν έχει
δυνατότητα-και αυτή είναι μια θέση διαχρονική και διακομματική- η Ελλάδα δεν έχει
δυνατότητα να κάνει οτιδήποτε που θα αμφισβητήσει αυτή την θεμελιώδη θέση της,
και έναντι της Τουρκίας την οποία κατηγορούμε για αναθεωρητική….και δεν θα
μπορούμε αυτό να το κάνουμε αν εμείς αθετήσουμε δυστυχώς δεσμεύσεις που κακώς
πήρε η προηγούμενη κυβέρνηση, αλλά έχει δεσμευτεί η χώρα…μονομερής καταγγελία
της συμφωνίας των Πρεσπών θα μπορούσε να οδηγήσει σε αντίστοιχη καταγγελία από
την άλλη πλευρά, και άρα αναζήτηση ενός ονόματος….το οποίο πιθανόν θα ήταν το
Μακεδονία σκέτο, χωρίς να έχουμε πια το όπλο του ΝΑΤΟ..να μην μπουν. Επομένως
τα πράγματα είναι ξεκάθαρα, χωρίς λαϊκισμούς, με ειλικρίνεια, αυτή είναι η θέση
μας (8).
Άραγε ο Κουμουτσάκος, πήγαινε στα μαθήματα του
Πανεπιστημίου; Αν πήγαινε, σίγουρα θα είχε ακούσει την θεωρία του Ρεαλισμού
στις Διεθνείς Σχέσεις. Ο Ρεαλισμός, με κύρια επιρροή τον Θουκυδίδη, εκφραστές
του τον Μακιαβέλλι (2013), τον Hobbes (2016), τον Kissinger (1995, 2011, 2015),
τον Mearsheimer (2013, 2014), τον Waltz (2011) και τον Morgenthau (1984), μεταξύ άλλων, ερμηνεύει το σύστημα ως εξής:
1) Το σύστημα είναι άναρχο.
2) Τα κράτη είναι ο ανώτερος παίχτης.
3) Όλα τα κράτη έχουν κάποια στρατιωτική
δύναμη.
4) Κανένα κράτος δεν μπορεί να είναι βέβαιο
για τις προθέσεις ενός άλλου.
5) Αυτό δημιουργεί το λεγόμενο διλημμα ασφαλείας.
6) Τα κράτη μπορούν να προστατευτούν μόνο
από τον εαυτό τους.
7) Δεν υπάρχει δίκαιο, αλλά ισχύς.
8) Η ανθρώπινη φύση έχει έμφυτη την
σύγκρουση.
9) Δεν υπάρχει κράτος με καλές προθέσεις.
10) Το συμφέρον είναι ο μοναδικός λόγος
συνεργασίας μεταξύ κρατών (Brown, 2001; Carr, 2011; Cox& Stokes, 2008;
Jackson & Sorensen, 2003; Ήφαιστος, 1999).
Ήδη ο μεγαλύτερος εν ζωή Διεθνολόγος των ΗΠΑ (μετά τον
Kissinger), ονόματι Mearsheimer (2018), διακύρηξε το τέλος της φιλελεύθερης
ηγεμονίας και των φιλελεύθερων ονείρων, λόγω της ανόδου της Κίνας και της
Ρωσίας, αλλά και της αυξάνουσας παρακμής της Δύσεως. Οι ανοησίες που
παπαγαλίζει ο Παυλόπουλος, ο Τσίπρας, ο Μητσοτάκης και ο Κουμουτσάκος, για το
Διεθνές Δίκαιο, είναι παρελθόν.
Άραγε, αυτή η αστεία ‘κεντροδεξιά’ φιγούρα, διάβασε έστω
Θουκυδίδη; Διότι στο έργο του, γράφει: ‘είναι
πανάρχαια αρχή, ο αδύναμος να υποκύπτει στον ισχυρότερο (Α, 76). Ουδείς μέχρι σήμερα έλαβε υπόψιν του την
δικαιοσύνη, όταν μπορούσε ν’αποκτήσει κάτι με τη βία (Α,76). ‘Συχνά το δίκαιο το επικαλούνται οι δειλοί’ (ΣΤ,
79). Αυτά έγραψε ο Θουκυδίδης για κάτι Κουμουτσάκους και Μητσοτάκηδες.
Προφανώς, η ασχετοσύνη του Κουμουτσάκου ξεπερνάει κάθε όριο,
και η τοποθέτηση του γελοιοποιεί την δήλωση Μητσοτάκη, περί ‘realistic solution’. Παρουσιάζει ως ηθική, το να διατηρηθεί μια
ταπεινωτική ‘συμφωνία΄ως επιχείρημα κατά της Τουρκίας. Είναι τρομακτικό ότι
ένας τόσο άσχετος μπορεί να γίνει Υπουργός Εξωτερικών, σχετικά σύντομα.
Άρα, για ποιούς Έλληνες αναφέρθηκε ο Μητσοτάκης στην
συνέντευξη του; Εκτός των Ελλήνων της Μακεδονίας, της Θράκης και του Αιγαίου,
που δεν εμπεριέχονται στον λόγο του, καταγράφεται ότι στις ευρωεκλογές υπήρχε
αποχή 43.08% (9). Οπότε ουσιαστικά μιλάει για το μικρό ποσοστό που τον ψήφισε
απο το υπόλοιπο. Ο Μητσοτάκης αναφέρεται αποκλειστικά και μόνο για τον
νεοέλληνα των μεγαλουπόλεων, συγκεκριμένα της Αθήνας, όπως ακριβώς και ο Σύριζα.
Όσον αφορά την Τουρκία, ο Μητσοτάκης, αντιγράφοντας πλήρως τον
Τσίπρα, μιλάει για προσήλωση στο Διεθνές Δίκαιο, όπως παπαγαλίζει καθημερινά ο
Παυλόπουλος (10).
Έχουν ακριβώς την ίδια προσέγγιση με καμία διαφορά. Είναι
φανερό ότι όποιος ψηφίσει ΝΔ ψηφίζει Σύριζα στον τομέα της εξωτερικής
πολιτικής, δηλαδή στον παράγοντα που
είναι ο σημαντικότερος από όλους, όπως γράφει και ο Spengler (2002,2003,
2015).
Ο
Λαϊκισμός του Μητσοτάκη Σύμφωνα με τον Αντιπρόεδρο της ΝΔ.
Κατά πόσο ισχύει η δήλωση Μητσοτάκη ‘we proved that we can defeat…..the forces of populism’; Ο
Αντιπρόεδρος της ΝΔ, Άδωνις Γεωργιάδης, όταν ήταν στο ΛΑΟΣ, το 2011, κατέβηκε
στις εκλογές κατά του τζαμιού στον Βοτανικό. Έπειτα, επί ΝΔ, ψήφισε υπέρ του,
δίνοντας το καλύτερο παράδειγμα του λαϊκισμού στην σύγχρονη ελληνική πολιτική
(αν ισχύει αντικειμενικά τέτοιος όρος).
Ο Αντιπρόεδρος της ΝΔ, δήλωνε ότι ο Σαμαράς και ο Καραμανλής
υπερχρέωσαν την χώρα, λέγοντας: ‘ο
δανεισμός της χώρας έχει υπογραφή Αντώνη Σαμαρά’ 11).
Αργότερα, όταν μπήκε στην ΝΔ και έγινε Υπουργός επί Σαμαρά
(κάτι που βεβαίωνε πως δεν θα γίνει), φώναζε στην τηλεόραση τα εξής:
‘εις μια φάλαγγα…σαν να
είμαστε στον Μαραθώνα…έχουμε εκλέξει τον Στρατηγό μας…είναι ο Πρωθυπουργός
Αντώνης Σαμαράς! τότε ήταν ο Μιλτιάδης..’ (12).
Ξαφνικά λοιπόν, ο Σαμαράς, που για τον Γεωργιάδη ήταν
υπεύθυνος του καταστροφικού δανεισμού της χώρας, έγινε ο Μιλτιάδης! Είναι ένα
κορυφαίο παράδειγμα αυτού που ονομάζουν στην ΝΔ ‘λαϊκισμό’, διότι προέρχεται
από τον Αντιπρόεδρο τους. Δύσκολα να φανταστεί κανείς κάτι πιο γελοίο και
αισχρό.
Τι είπε όμως ο Αντιπρόεδρος Γεωργιάδης για τον Μητσοτάκη; Καταρχάς τον κορόιδεψε, αφήνοντας
να εννοηθεί ότι η οικογένεια Μητσοτάκη έχει εμπλακεί σε σκάνδαλα εταιρειών (13).
Ακόμα πιο σημαντική, είναι η δήλωση του Αντιπροέδρου της ΝΔ,
λέγοντας τα εξής στην βουλή ως μέλος του ΛΑΟΣ: ‘να δώσουμε πραγματικές λύσεις…όχι λύσεις λαϊκίστικες, τύπου Κυριάκου
Μητσοτάκη’ (14).
Ο τωρινός Αντιπρόεδρος της ΝΔ αναφέρεται στον Μητσοτάκη ως
λαϊκιστή. Ο εκφυλισμός της ΝΔ, είναι φανερός. Άρα, ποιόν λαϊκισμό ακριβώς
κατάφερε να νικήσει η ΝΔ του Μητσοτάκη;
`Κεντροδεξιοί ‘Διανοούμενοι’
Όλοι γνωρίζουν πως το ριζοσπαστικό στέλεχος του Σύριζα, ο Τατσόπουλος,
που έχει πηδήξει την μισή Αθήνα (άρα περίπου 2.500.000), είναι πλέον μέλος της
ΝΔ. Μάλιστα, ο πλέον ‘κεντροδεξιός’ Τατσόπουλος, έχει δηλώσει πως ο
Κολοκοτρώνης ήταν ομοφυλόφιλος και είχε παντρευτεί άνδρα (15). Βέβαια, ως τάχα
προοδευτικός, στην περίπτωση που ίσχυε κάτι τέτοιο, θα έπρεπε να του είναι
ολοκληρωτικά αδιάφορο. Αλλά προσβάλλει για να τραβήξει εντυπώσεις, και αυτό
είναι ύψιστη αγένεια. Έπειτα προσπάθησε να δικαιολογήσει την συμπεριφορά του,
λέγοντας πως αστειεύτηκε. Αλλά, ένας βαρύς άνδρας που έχει πηδήξει την μισή
Αθήνα, δεν πρέπει να μασάει τα λόγια του. Για την ένταξη του μεγάλου πηδήκουλα στην ΝΔ, ο Μητσοτάκης
δήλωσε τα εξης:
‘Η διεύρυνση της Νέας
Δημοκρατίας συνεχίζεται δυναμικά…Μαζί μπορούμε’ (16).
Τι εννοεί όταν λέει ‘διεύρυνση’;
Απλώς, να τον ψηφίσουν όλοι, είτε δεξιοί είτε κεντρώοι είτε αριστεροί. Μια
πιστή αντιγραφή του Ανδρέα Παπανδρέου, που έπαιρνε ψήφους και από την
‘αριστερά’ αλλά και από ‘πατριώτες’. Ολοκληρωτική επιβεβαίωση του Γιανναρά!
Νέο στέλεχος του πολτού που φτιάχνει ο Μητσοτάκης, είναι και
ο Ψαριανός. Ο Ψαριανός, έχει
περάσει από το ΚΚΕ Εσωτερικού, την ΔΗΜΑΡ, το
Σύριζα και το Ποτάμι, έτσι ώστε να καταλήξει στο ‘κεντροδεξιό’ κόμμα της ΝΔ. Ιδεολογία,
όχι αστεία. Ο ίδιος, στις 9
Ιουνίου του 2016, δήλωνε τα εξής για την ΝΔ:
![]() |
Ιδεολογία και συνέπεια. |
Τι δουλειά έχω εγώ στη Νέα
Δημοκρατία; Η Ελλάδα χρειάζεται μια Ευρωπαϊκή κεντροαριστερά αλλά και μια Ευρωπαϊκή
κεντροδεξιά. Η ΝΔ δεν είναι Ευρωπαϊκή κεντροδεξιά. Η ΝΔ είναι ένα μόρφωμα δεξιότερων
αποκλίσεων απ' ό,τι η Ευρωπαϊκή κεντροδεξιά" (17).
Άλλη μια απόδειξη του επιπέδου της ΝΔ του Μητσοτάκη.
Έπειτα, ας φανταστεί ο αναγνώστης, ότι το σχέδιο του
Μητσοτάκη όντως πετυχαίνει. Οι φόροι μειώνονται, η ανάπτυξη έρχεται και πλέον
όλοι οι Έλληνες, μέσα σε τέσσερα χρόνια, έχουν περισσότερα λεφτά. Εύκολα η
εμπειρία θυμίζει την εποχή του Ανδρέα Παπανδρέου. Υπερκαταναλωτισμός, διαφθορά,
παρακμή, αισχρότητα, με τις γνωστές και βιώσιμες συνέπειες. Στα ουσιαστικά
ζητήματα που αναφέρθηκαν προηγουμένως, η κατάσταση θα παρέμενε η ίδια.
Άλλο ένα γελοίο πρόγραμμα του τύπου Panem et Circenses,
δηλαδή άρτον και θέαμα (Spengler, 2002, 2003, 2015).
Ο Γιανναράς επιβεβαιώνεται απόλυτα, διότι ο Μητσοτάκης
συμπεριφέρεται σαν να του ανήκει η
Ελλάδα, κάτι σαν προίκα δηλαδή. Αυτή, μεταξύ πολλών άλλων, φαίνεται να είναι
άλλη μια ένδειξη, ότι είναι ολοκληρωτικά ανιστόρητος. Για την ακρίβεια, η
ιστορία διδάσκει ότι καταπίνει βίαια τους διαδόχους αρχηγών κρατών. Ο Μέγας
Αλέξανδρος ή ο Αύγουστος, είναι μοναδικές εξαιρέσεις.
Ας αναλογιστεί κανείς, που θα ήταν όλοι αυτοί οι διάδοχοι
χωρίς το επώνυμο τους. Υπήρξαν
πλειοψηφίες που ψήφισαν Ανδρέα
Παπανδρέου λόγω του πατέρα του, Γιώργο Παπανδρέου για τον ίδιο λόγο,
Καραμανλή λόγω του θείου του. Συνεπώς, δεν είναι άτοπη η υπόθεση ότι θα
στηρίξουν Μητσοτάκη και λόγω του πατέρα του.
Μοιραία η ΝΔ του Μητσοτάκη, μελλοντικά, οδηγεί σε άνοδο
εγχώριων γελοίων τύπου Βαρουφάκη, ΧΑ και Βελόπουλου, μεταξύ άλλων. Ας άλλαζε το
όνομα τουλάχιστον. ‘Νέα Δημαγωγία’ θα ήταν πιο ταιριαστό.
Αριστοτέλης. (1994).Όργανον. Αθήνα: Κάκτος
Adler, J., & Rips, L. J. (2008).Reasoning:
Studies of human inference and its foundations. Cambridge: Cambridge
University Press.
Βακαλόπουλος, Α., Ε. (2005).Νέα Ελληνικά Ιστορία. Θεσσαλονίκη: Βάνιας.
Bibel, W. (2002). Deductive Reasoning
Systems [Abstract].International Encyclopedia of the Social & Behavioral
Sciences,933-940.
Brown, C. (2001).Understanding
International Relations. London: Palgrave
Carr, E., H. (2001).The
Twenty Year’s Crisis. London:
Palgrave
Cox, M & Doug, S. (2008).US Foreign Policy. New York: OUP
Evans,
J. S. (2015).The Psychology of Deductive Reasoning. New York: Psychology
Press.
Hobbes, T. (2016).Leviathan.
London: Penguin
Ήφαιστος, Π.
(1999). Ιστορία, Θεωρία & Πολιτική
Φιλοσοφία των Διεθνών Σχέσεων. Αθήνα: Ποιότητα
Θουκυδίδης. Ιστορίαι
Kissinger, H.
(2014).Παγκόσμια Τάξη. Αθήνα: Λιβάνη
Kissinger, H.
(1995).Διπλωματία. Αθήνα: Λιβάνη
Kissinger, H.
(2011).On China. London: Penguin
Μακιαβέλλι, Ν.
(2013). Ο Ηγεμόνας. Αθήνα: Πατάκη
Mearsheimer, J. (2013).Why
Leaders Lie. New York: OUP
Mearsheimer, J. (2014).The
Tragedy of Great Power Politics. New York: OUP
Mearsheimer, J. (2018).The
Great Delusion: Liberal Dreams and International Realities. New York: OUP
Morgenthau, H., J. (1984).Politics Among Nations. New York: McGrawHill
Jackskon, R.
& Sorensen, G. (2003).Introduction to
International Relations. New
York: OUP
Spengler, 0. (2003).Η Παρακμή της Δύσης. Αθήνα: Τυπωθήτω
Spengler, 0. (2015).Man and Technics. Hawaii: Arktos
Waltz, K., N.
(2011).Θεωρία Διεθνούς Πολιτικής.
Αθήνα: Ποιότητα
1) https://www.youtube.com/watch?v=nxiE37o7XVo.
2) ο.π.
9) https://www.tanea.gr/2019/05/27/greece/sto-43-i-apoxi-stis-eyroekloges/
'
11) https://www.youtube.com/watch?v=fxzZKQ8470w
12) https://www.youtube.com/watch?v=ATmxP9j6-OE
15) https://www.newsbeast.gr/media/arthro/117992/itan-gei-o-kolokotronis
16)
https://www.iefimerida.gr/news/458305/o-mitsotakis-kalosorizei-tatsopoylo-panoytso-i-dieyrynsi-tis-nd-synehizetai-dynamika